Wyzwanie.
Po zrealizowaniu dwóch chatbotowych loterii (“Dotacje na Kreacje” oraz “Imprezowa Wena”), zostaliśmy poproszeni przez klienta o przygotowanie kolejnej aktywacji, tym razem dla Desperadosa Nocturno. Klient oczekiwał świeżego pomysłu, ale nadal bazującego na messengerowym chatbocie, który stał się już elementem rozpoznawczym organizowanych przez niego loterii.
Rozwiązanie.
Wykrzycz i nagraj swoje emocje.
Od pewnego czasu komunikator Messenger pozwala na nagrywanie i przesyłanie krótkich nagrań dźwiękowych. W tym celu wystarczy nacisnąć i przytrzymać ikonę mikrofonu, a nasz rozmówca otrzyma zarejestrowane przez nas nagranie. Wykorzystaliśmy to rozwiązanie i stworzyliśmy wyjątkowego chatbota, który z przesłanych przez użytkowników dźwięków komponował personalizowane utwory muzyczne. Uczestnicy mogli je następnie pobrać i udostępnić swoim znajomym na Messengerze.
Jak nasz chatbot komponował?
Nagrania otrzymane od uczestników aktywacji chatbot najpierw poddawał odpowiedniej obróbce: przycinał, zwalniał, przyspieszał, dodawał efekty (np. echo, pogłos) — tworząc zestaw różnorodnych próbek (tzw. sampli). Następnie sample te kompilował z bitami przygotowanymi wcześniej przez zaproszonych do współpracy producentów. W tym gronie znaleźli się m.in. 2STY, Pawbeats, Trepson i RAU RAU RAU.
Tym sposobem “wyprodukowanych” zostało blisko 1500 niepowtarzalnych utworów muzycznych, które udostępnione zostały jedynie autorom sampli. Oni zaś otrzymali możliwość zapisania ich lub przesłania znajomym na Facebooku lub w komunikatorze Messenger — tym samym zapraszając kolejne osoby do zabawy.
Rezultaty.
Bot Nocturno pokazał, że rozmowa na Messengerze może być zaledwie pretekstem dla zaangażowania użytkownika w kreatywną kampanię marketingową. Komunikator Facebooka oferuje w tym przypadku nieocenione zalety, w postaci niskiego progu wejścia w aktywację i ułatwienia “wirusowego” rozchodzenia się treści utworzonych przez użytkowników (ang. User Generated Content).
- Blisko 1500 unikalnych utworów muzycznych.
Zobacz także: